2015. március 8., vasárnap

Ünnepi sütemény - Répatorta citromos mascarpone krémmel

Volt egyszer egy Szuflé magazin. Évszakonként jelent meg, tele gasztrobloggerek és magyar séfek receptjeivel. Már nincs. Sajnos. De pár évvel ezelőtt, amikor még volt, azzal ösztönöztem magam hogy kibírjam az egy napos tavaszi léböjtkúrát, hogy siker esetén, és csakis akkor másnap reggel megveszem a frissen megjelent Szuflét. Aznap végleg kiderült, hogy a böjtölés, akármennyire is szeretném, nem nekem való. És az is, hogy a magamnak tett ígéreteket nem mindig tartom be. A lapot megvettem, és jól tettem, mert most abból idézek egy azóta nálunk nagy kedvenccé vált süteményt. Szerényen "a legfinomabb répatorta" néven futott a lapban, Papp Emese, az akkori Soufflée Desszert és Csokoládé cukrászának a receptje volt. Nekem nagy kedvencem a répatorta, így találkoztam már pár verzióval, de ez tényleg az egyik legjobb. Gyerekeim is imádják, feltéve hogy elfelejtem kóstolás előtt megemlíteni nekik, hogy répa is van benne. Mert utána már mindegy, lehet benne akármi, kell nekik.
Az itt megadott hozzávalók egy 22 cm-es tortaformához való mennyiséget adnak ki. Én 18 cm-es tortaformában készítettem, mert nálunk ez a bevált tortaméret. Így kijött a masszából még 5 muffin is. Ez külön előny volt, mert így volt időm lefotózni a tortát, amíg azok elfogytak.
Íme a bevásárlólista.

A répát lereszelem, és a nádcukorral jól összenyomkodom. Akkor jó, ha már levet ereszt. Ez addig be is következik, amíg a többi hozzávalót előkészítem és összekeverem. A mazsolát beáztatom forró vízbe, hogy megpuhuljon. A diót száraz serpenyőben közepes lángon addig pirítom, gyakran rázogatva, amíg finom illata lesz. A tojásokat habosra keverem a cukorral. A lisztben elvegyítem a szódabikarbónát, a sót, a fahéjat, a vaníliás cukrot, majd ebbe beleteszem az összes további hozzávalót, a tojáshabot, az olajat, a levet eresztett répát, a lecsöpögtetett mazsolát, az apróra vágott ananászt és a durvára tört pirított diót. Sűrű, darabos massza lesz a végeredmény, de ez senkit ne riasszon el. Nagyon finom sütemény lesz belőle. Beletöltöm a kiolajozott, kilisztezett formába, majd 180 fokra előmelegített sütőben először 20-25 percig sütöm, majd levesszük a hőfokot 150 fokra, és még további 15-20 percig bent hagyom. Ez persze sütőtől függ, tehát mindenképp ellenőrizzük tűpróbával, mielőtt kivesszük.


Addig elkészítem a krémet. Az eredeti recept nem részletezi a krémet, csak megemlíti, hogy készíthetünk mellé mascarponés vagy citromos-tojáshabos mázat. Én a mascarponét választottam, egyszerűen belekeverek annyi porcukrot és frissen facsart citromlevet, amennyi épp tetszik, és kész. Ha kihűlt a sütemény, középen elvágom egy hosszú késsel, majd az alsó lapot megkenem vastagon a krémmel. Ráteszem a másikat, és a tetejére ráhalmozom a maradék krémet. Nekem úgy tetszik a répatorta, ha kinézetében is tükrözi a rusztikusságát, ezért nem simogatom túl sokáig.


Szerintem ez a torta megállja a helyét a húsvéti ünnepi asztalon, főleg ha kicsit kidekoráljuk. Én két változatot készítettem. Az egyik inkább nekem tetszik, a másik inkább a gyerekeimnek. Talán nem nehéz kitalálni, hogy melyik az ő választottjuk, és miért. A marcipánnyuszik olyan egyszerűek, hogy bárki elkészítheti őket akár előző este is, a dekoráció többi része, a zöld kartonból készített fűkoszorú, vagy a hurkapálcikára tűzött papírmedál, közepén csomagolópapírból kivágott figurával pedig igazán egyszerű eset.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése