2015. március 7., szombat

Tavaszi ajtódísz tojástartóból

A tojástartó nem az a háztartási szemét, aminek a szépsége megindítja a fantáziát. Ráadásul a legtöbb zöldséges örül, ha visszavisszük, tehát van is hova tenni. Ettől függetlenül sokan sokféleképp próbálták, próbálják újrahasznosítani. Vannak közöttük elképesztően ötletesek is, de virágot készíteni belőle nekem nem feltétlenül jutott volna eszembe, ha böngészés közben nem látom meg ezt a képet itt.


Most, hogy kipróbáltam, csak ajánlani tudom mindenkinek, akinél sok tojás fogy, netán vannak tettrekész gyerekek, és aki nem szeretne hobbiboltban sok ezer forintot elkölteni egy marék dekorációs kellékért. Ráadásul szerintem vicces és stílusos, hogy a tavaszi, húsvéti ajtódísz pont tojástartóból készül. És arra is rá kellett jönnöm, hogy a kis kelyhek szinte kívánják a virágformát, így nagyon elrontani sem lehet. És a kifestés is gyerekjáték volt, szó szerint.
Anyagköltség szinte semmi, eszközigény csupán egy jó olló, némi festék (pl tempera) és pár ecset. Ráadásul mindenki jól szórakozott közben.
De lássuk hogy készült. Íme a folyamat képekben.


Még az ideköltözésünkkor készítettem a lemetszett vadszőlő indákból egy nagy koszorút, ami azóta is az ajtókereten függ, mindig az évszaknak megfelelő dekorral. Erre ragasztottam fel ragasztópisztollyal a kész virágokat és levélkéket. Szerintem szép lett. Annyira tetszik, hogy egyelőre bent függ az asztalom fölött a falon. Majd kiteszem jövő héten. Vagy a rákövetkezőn. Vagy húsvét előtt pár nappal.




Érdemes kipróbálni! Gyors és egyszerű. Teljes koszorú is készíthető belőle, ha a virágokat és leveleket egy erősebb papírkarton korongra ragasztjátok fel. És ki-ki a saját vérmérsékletének megfelelő színekre festheti. Szuper ötlet. Örülök, hogy rátaláltam, és elkészítettem a saját változatomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése