2015. március 21., szombat

Nyílnak a papírvirágok


Ha valami trendi, divatos, felkapott, abban az a jó, hogy számtalan helyen lehet vele találkozni, sokféle formában elérhető, ezért könnyen találni inspirációs forrást. Így van ez a papír dekorációkkal is. Mindenfelé papír virágok nyílnak, de a sok lelőhely közül számomra kiemelkedik egy, már régóta abszolút kedvencként. Ha valaki érdeklődik a téma iránt, mindenképp szeretném figyelmébe ajánlani, bár valószínűleg már régóta ismeri. Róla beszélek: Lia Griffith.
Én személy szerint a papírvirágait szeretem, de egyéb papír dekorációkat is találhattok az oldalon, ráadásul rengetek ingyenes letölthető mintával.
Hosszú a listám, hogy mely virágokat szeretném kipróbálni, de az első hely most az almafa hatalmas, hófehér virágainak jár. Ez mind közül a legaktuálisabb, és ahogy néztem, az egyik legegyszerűbb is.
Én szeretem mindenből elkészíteni a saját verziómat, egy kis sablonnal, két akvarellceruzával és egy vizes ecsettel könnyen ment, de aki a gyorsabb és precízebb megoldások híve, annak íme a letölthető, kinyomtatható minta.
Már csak neki kell esni egy kisollóval vagy egy stencil késsel, ragasztópisztollyal összeilleszteni a megfelelő darabokat és kész. Az oldalon nagyon jó képes folyamatábra is tartozik minden egyes virágmintához.


Nem szeretnék sok szót vesztegetni az elkészítés leírásával, mivel az Lia oldalán elérhető. Inkább azt szeretném megmutatni, hogy hányféle formában használható fel ez az egyszerű virágminta. Persze az én felsorolásom sem teljes, csak az került bele, ami épp eszembe jutott, és amihez találtam itthon kellékeket.

Ez volt a kiindulási alap. A sok kivágott kis virágkehely, háttérben a bevagdosott papírcsíkkal, amiből a porzók készültek. Mindez műszaki kartonból, hogy jó legyen a tartása és szép legyen a vágási felülete. A leveleket vékony zöld kartonból vágtam ki.


A legevidensebb felhasználási mód, ahogy Lia is használja, a virágokkal díszített ágacska. Mondjuk én valódi ágat használtam hozzá, bemaszkoltam egy kis fehér festékkel, és már mehettek is rá a virágok és a levelek. El tudnám képzelni az ünnepi asztalon fektetett dekorációként, de vázában is jól mutat.



Koszorúmániás vagyok. Ha valamit lemetszek a kertben, és egy kicsit is hajlékony, biztosan koszorút fonok belőle. Ezt vad iszalag indájából készítettem, és még karácsonykor fújtam be műhóval. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem illeszkedik tökéletesen a tavaszi virágokhoz.


Ha nem szeretnél tojást festeni, vagy nincs hozzá kelléked, időd, a virágokat ehhez is felhasználhatod. Elég átkötni a megtisztított tojásokat egy szép textilszalaggal vagy kettővel, majd ráragasztani egy virágot, és ha épp úgy tetszik, pár levelet is.


Ha vendégeket hívtál az ünnepekre, vagy csak szereted a hétköznapokat feldobni apró szépségekkel, akkor pár perc alatt szalvétagyűrűt is kreálhatsz a kecses almavirágocska felhasználásával. Alapnak megteszi bármely maradék papírhenger, megfelelő szélességűre vágva.


Kis bokrétába kötve, pontosabban ragasztva, és egy hurkapálcára tűzve jól mutat kis habos-cukormázas süteményeken, de torták dísze is lehet.


Ugyanez a bokréta így mutat hajcsattra rögzítve szépséges kislányok hajában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése