2015. január 7., szerda

Finom ajándékok

Ehető ajándékhoz ötletet, receptet találni manapság nagyon egyszerű, majdnem minden gasztroblogger oldalán ráakadhatunk. Én nagyon szeretem Kaldeneker György konyháját, különösen a lekvár és chutney receptjeit. Idén lilahagymalekvárt, kakukkfüves-citromos fűszersót, céklalekvárt és citromos fűszerkrémet készítettem a családtagjaimnak és a barátaimnak ajándékba. Ez utóbbi az oldalon talált recept szerint zöldcitromból készül, de az nekem túl fanyar lett, ezért végül citromból készítettem el. Az édesszájúak ropogós müzlit és házi mini marcipános szaloncukrot kaptak. Mindkettő Ugrai-Nagy Tünde Manókonyha cimű, gyerekeknek szánt szakácskönyvéből származik. Annyit változtattam, hogy a müzliben a mogyorós részeket dióra cseréltem, ugyanis nagyon finom dió terem nálunk, a szaloncukrok egy részébe pedig aszalt barack helyett aszalt áfonyát daraboltam. Igazán nagyon finom lett. A gyerekeim mindenféle trükköket eszeltek ki, hogy kicsaljanak a kamrából pár darabot karácsony előtt. A legkreatívabb verzió az volt, amikor angyalokat játszottak, akiknek eltört a szárnyuk, és csak akkor tudtak meggyógyulni és elvinni a gyerekeknek az ajándékokat a karácsonyfa alá, ha kaptak egy-egy szaloncukrot. Természetesen az angyalok mindig meggyógyultak, de azért maradt valamennyi szaloncukor a vendégeknek is.

A nagy ajándékozásban elmaradt a dokumentáció, de egy-két kép azért született.
Itt egy pasis verzió látható fűszeres citromkrémmel, kakukkfüves-citromos fűszersóval, chilivel és gyömbérrel.


Itt pedig egy csajos összeállítás, egy zacskó finom müzlivel, és egy papírtölcsérnyi mini szaloncukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése